lördag 8 mars 2008

Lördag

Min röst är åt helvete men the show must go on och alls ist gut anyway. Daria är på väg hit och sedan ska jag till E o titta på Life of Brian och dricka te. Lovely. Jag kokar vatten så jag får bjuda Daria med på te. Jag anar att hon har varit ute o shoppat idag.

Det har jag med. Halstabletter på Apoteket och juice på Konsum. Fantastiskt att gå ut efter två hela dagar inomhus! Solskenet i ansiktet var som balsam för själen, jag kände mig lätt som en kossa på grönbete. En något stel och matt ko men ändå. Jag blir nog ännu piggare till i morgon. Ingen feber i sikte.

Och nu läser jag "I döda språks sällskap" av Ola Wikander. Han skriver inte om latin och grekiska som "det ju redan står så mycket om" men om andra språk som han gillar. Han började studera ovan nämnda språk när han var 13 och när han var 25 (för två år sedan) så gav han ut den här boken. Den behandlar bland annat hebreiska, sumeriska, koptiska, gotiska, anglosaxiska, sanskrit och fornpersiska. Det är sjukt spännande! Killen måste vara vad jag anser är en nörd i ordets rätta bemärkelse, någon som är totalt insnöad på sitt ämne!

Jag hoppas Daria kommer snart för vattnet börjar bli klart. Undrar vad hon har att säga idag. Jag kan ju inte säga något med den här kråkrösten. Interesna.

Inga kommentarer: