lördag 3 mars 2007

Bal med mera

I kväll ska jag och tre till i min korridor på Snapphanebalens eftersläpp. Kristian i korridoren är med och arrangerar det hela och han är redan där, men vi andra fyra ska dit vid midnatt då det blir kasedans och lite senare även mat. Jag har aldrig varit på bal tidigare så det ska bli jätteskoj (om man kommer på eftersläppet så behöver man inte ha balklänning, däremot långklänning och man måste ju eh se balmässig ut ändå). Emma har satt upp mitt hår och jag ska snart fixa i ordning mina kläder. Jag har även fått låna långa handskar av Ylva.

Förresten, jag och Ylva ska åka till Budapest några dagar i april, nämligen 2-6 (vi kommer hem tidigt den 6, så det blir 3,5 dagar i staden), vilket jag ser fram emot mycket. Jag har ju skrivit om min hemska skoltrötthet, men nu har jag två saker som motiverar mig. Det ena är den här resan, och det andra är att jag var och träffade mina vänner och ett par f.d. lärare till mig som peppade mig att göra klart ryskan. Jag och Helena ska träffa Sverker och plugga lite om ett par veckor och vi ska se på en rysk film med Svetlana redan på onsdag. Så saker och ting känns bättre nu. Dessutom tar jag ledigt hela den här helgen vilket jag är i stort behov av...!

Idag har jag träffat min gamla vän Ulrika som jag inte sett på två år. Vi traskade runt på stan i Malmö, kollade på mammakläder till henne (hon har bara varit gravid i 3 månader så det syns knappt ännu) och upptäckte att modet är så pösigt i vår att det inte kommer att bli några klädproblem...

Och nu är klockan snart halv tio. Tiden har segat sig fram men nu är det bara 2,5 h kvar tills baleftersläppet börjar. Vi ska snart börja ladda upp med ost, kex och vindruvor ute i korridorköket!

Inga kommentarer: