onsdag 28 mars 2007

Tal till nationen

Jag läste en artikelserie i Aftonbladet om att det är extremt många av de mest underbetalade här i landet som är kvinnor. Det finns de som får ut 12-14000 kr i månaden. Ju fler kvinnor det är på en arbetsplats desto sämre lön. Snacka om att ha fötts till helt fel kön.

Jag funderar (således)starkt på att arbeta i höst, detta för att få mindre studieskulder och för att få tid att läsa klart min sista kurs i ryska i lugn och ro. För att jag inte ORKAR vara en duktig flicka som ska ordna och fixa och klara allt, jag vill bara vara jag. Och till hösten är jag inte längre korridorsmormor, det ska bli skönt. Bye bye korridoren. Nu ska mormor skaffa vattenpipa och sitta på balkongen och utmana världen samt hålla tal till nationen.

Kvar att plugga i vår:

latintentan 8 juni. 10 poäng.
Uppsats i ryska C. 4 poäng.
600 sidor text på ryska. 4 poäng.

Det är det sista jag funderar på att skjuta upp eller iallafall bara göra hälften av nu. Varför ska jag bränna ut mig om jag inte ens vet om jag blir klar i tid? Jag kan söka till lärarprogrammet till våren i stället.

Inga kommentarer: