tisdag 13 mars 2007

Flytta

Jag ska antagligen flytta härifrån till hösten. Det kanske låter som lång tid till dess, men det är bara 3 månader till terminsslutet och sommaren går alltid fort (om man inte är utomlands och alldeles ensam). Jag har bott här i snart två år och det börjar kännas tillräckligt. Jag har aldrig bott ensam, så det kan bli intressant. Jag står inför ett vägskäl. Antingen så hinner jag klart med mina 10 p ryska och kan komma in på det korta lärarprogrammet (pedagogik o praktik) eller så kommer jag inte in, och i så fall kommer jag att söka extrajobb för att få in lite pengar. Om jag får jobb så kan jag lättare leta efter en kommunal lägenhet, annars får jag nöja mig med en studentlägenhet. Jag har ju insett att de kommunala lägenheterna kan vara upp emot 20 kvadratmeter större för samma pris som studentlägenheterna och då känns inte de sistnämnda så lockande... så jag får flitigt läsa min ryska och sedan bestämma allt i höst. Men jag har en bra köplats bland studentbostäderna, så det är inga problem. Jag KAN flytta hur lätt som helst. Men när jag nu har sett alternativen så är ju en riktig lägenhet hundra gånger mer lockande. Fast kanske hundra gånger svårare att få... :)

Jag ringde min lärare och bokade tid för den första tentan. Det handlar alltså om 200 sidor rysk text, mina 2 sista poäng på b-kursen (från förra våren). Nästa vecka har jag således tenta i ryska på onsdag kl 15.00 och tenta i latin torsdag 15.15. Det känns stabilt!

Inga kommentarer: