fredag 23 mars 2007

Eftertentatrött

I går kväll belönade jag mig själv med en skiva med Mika efter ett ha klarat tentorna i statsvetenskap och ryska samt ha gjor det lilla latinprovet. Nu vill jag bara lyssna på Mika och dansa omkring. Han sjunger "Relax, take it easy" och det är just vad jag behöver efter dessa prov. Jag är helt slut. Det ska bli skoj att gå på fest hos G i kväll, skönt och avslappnat. Nu är det svåraste att samla kraft för att klara av resten av terminen.

Det är drygt, drygare drygast att vara vintertrött och hängig, nu vill jag slänga undan vinterjackan, det måste bli varmt snart! Jag kör på en kompromiss genom att ha vinterjacka och vårskor, det funkar väl sådär...

Jag fick för mig att den gigantiska spindel som satt i mitt tak skulle ramla ner på mig ifall jag försökte peta ner den med en tidning, så jag dammsög upp den... usch jag är ond. Nu kommer den att bosätta sig i städskrubben i stället. Ehum.

Frukostdags. Sedan plugg, hur jag nu ska kunna motivera mig och till slut grammatikplugg och lunch hos Paola. Hon har rysk grammatiktenta på måndag så jag ska hjälpa henne lite. Jäjä.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spindlar dör när man dammsuger upp dem, så den kommer inte att bosätta sig i städskrubben. Du har förresten motbevisat det gamla ordspråket att det regnar om man dödar en spindel.. Jag skrev en dikt om att döda spindlar en gång, den kan du få läsa, men sen blev mina spindlar radar-resistenta och det kanske jag också ska skriva en dikt om :)

Pingvinkvinnan sa...

Hehe det låter fantastiskt. Jag dammsög faktiskt igår, och var inte alls rädd för att den skulle ha krupit ur dammsugaren, så jag har nog kommit över det nu. Radar är läskigt.