onsdag 14 mars 2007

Tävlingen

Jag har vunnit ett pris, nämligen en bok från latinbloggen, för bästa motivering (till att vinna detta pris)... Det kom lägligt, för jag har verkligen varit supertrött hela dagen och inte varit motiverad till att göra någonting. I går var det däremot full rulle. Jag pluggade lite på morgonen, cyklade till Sverker och hämtade mina latinböcker, lånade Axel en stund och lekte med honom i en lekpark och gick sedan på latinföreläsningen och blev förundrad över hur Cajsa klarar av att motivera mig och resten av klassen trots att våra två grupper har blivit sammanslagna till en p.g.a. av att den andra läraren är sjuk. Väl hemma var jag ganska mör, men jag hade lovat Andreas att åka med honom till stan och träffa en vitryss, en ryss och en litauer för att tala ryska. Vi fick först syn på en kille som var ganska lik Putin, så vi knatade fram till honom och sa hej på ryska. Det var Stanislav, ryssen. Han pratade hela tiden. De andra två var lite lugnare, men pratade också en del. Det var skönt att få praktisera talandet lite, det var ju ett tag sedan...

Av någon anledning har jag varit helt utmattad idag. Jag vet inte om det beror på gårdagen, men det borde inte det, för jag har sovit ordentligt. Kanske en kommande förkylning? Jag ska nu gå och lägga mig och läsa lite i pingvinbok 2 (Penguin lost på engelska) och begrunda det faktum att jag ska få en Vergiliusbok. Det är sååå spännande!

2 kommentarer:

myrkyr sa...

Grattis vännen! Tävlingar är alltid kul. Hade oxå behövt vinna något tror jag om det leder till att jag blir flitigare med studierna :-/

Pingvinkvinnan sa...

Tack så mycket! Ja, jag känner mig verkligen uppmuntrad. Men jag måste säga att dina ord om att strukturera upp tillvaron med uppmuntrade mig. Är det något jag kan så är det att planera! Hmm vilket påminner mig om att jag måste gå och lägga mig nu ifall morgondagens planering ska kunna genomföras. Godnatt!