onsdag 21 mars 2007

Girlie


I min jakt på inte så viktiga nyheter, så har jag hittat en rosa glass vid namn Girlie som förutom att den just är rosa även innehåller glittersmink i själva glasspinnen. Detta har gjort folk ARGA, vilket det kan läsas om på bland annat HÄR. Jag själv känner att jag inte orkar bry mig, det är liksom bara en glass och en ganska fånig sak att bli upprörd över. Däremot undrar jag hur den manliga versionen skulle se ut. Antagligen blå, kanske med blåbärssmak i stället för hallon och så någon jävla legogrej som små barn kunde tugga sönder i förbifarten. Någon som har ett annat förslag på killglass, när vi ändå är i farten? ;)

5 kommentarer:

myrkyr sa...

Har iofs inte följt debatten osv men tycker oxå det är töntigt. Har ju funnits batmanglass osv som är killig och det är det ingen som har härjat om. Jag säger ÄH. Allt måste ju inte vara könsneutralt hela tiden och det finns viktigare könsuppdelningar att skrika om än en glass. Så det så.

Pingvinkvinnan sa...

Oj Batmanglass, det låter spännande!

Anonym sa...

Wow, jag vill ha den glassen! Jag har börjat gilla rosa rätt nyligen, så det passar finfint! :P
Har för mig att jag ätit Star Wars-glass, men annars är favoriten en döskalleglass där pinnen var en benknota av plast som jag numera gjort om till ett öronhänge.

Anonym sa...

Killglassen finns redan. Den heter Liraren och kommer från SIA glass.
Här kan man läsa mer om den.

Vart var alla tokrabiata människor när den lanserades?

Anonym sa...

det ironiska är att jämt när folk upprörs över sånt här så glömmer de hur mycker gratisreklam de ger till den grejen. nu kommer ju den jäkla glasspinnen sälja som smör, haha :) den kanske till och med är god?