onsdag 7 mars 2007

Studentrummet


Min lampa, från Vietnam men inköpt i Göteborg under besök hos Christina (som kommer hit på fredag, wohooo!)

Emily the Strange - we are all strange here, är lämpligt nog placerad över min soffa. Där placerar jag glatt mina gäster... Bokhyllan under är väggfast. Alla korridorrum på Delphi har antagligen en sådan...







Hörnan min säng står i. Einstuerzende Neubauten och en rysk propagandaaffisch i harmoni.

Mitt skrangliga IKEA-skrivbord och mina gröna gardiner. Snart ska de få sällskap av en vit gardinlängd med ryska gummor på. Yada yada.
Ja det var mitt rum det. Mina 20 kvadratmeter här i livet...



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej!
Jag är ny student i Lund och ska snart flytta till delphi. Jag tänkte höra hur badrummet är i ditt rum? Är det kaklat? Vilket av husen bor du i? Bor du i ett av de nybyggda eller äldre? Hur är korridorsköket?

Tack på förhand
Mvh Karin