lördag 31 mars 2007

planer

Min visdomstand har plågat mig sedan mer än en vecka tillbaka. På måndag ringer jag en tandläkare och beställer tid för att ta bort den. Helst vill jag ta bort båda två på höger sida, eftersom jag inte vet exakt vilken det är som spökar. Jag orkar inte må dåligt 2-3 v per år p.g.a. dessa eländiga tänder som jag antagligen ändå kommer att få hål i så småningom. Det har pågått sedan 2003 så nu är det nog.

Idag har jag även tagit min uppsatstjur vid hornen. Jag har faktiskt redan skrivit 9 sidor och man behöver ha mellan 10-20 så det ska inte vara något problem när jag väl kommer igång. Jag har nu gjort ett pluggschema för april. Den 30 april ska jag maila in uppsatsen till min lärare och sedan hoppas jag att det räcker med några finjusteringar innan jag kan lämna in den helt.

Om jag blir klar ganska tidigt i maj så kan jag ägna resten av månaden åt latinet samt att översätta en del av mina 600 sidor text. Detta vore det bästa, eftersom jag helst inte vill skjuta upp allt till i höst. Även om jag inte hinner läsa klart allt så är det jättejättebra om jag orkar läsa ett par av de längre texterna innan sommaren.

---

Och nu när jag har denna fantastiska plan så tänker jag ta påsklov i en vecka för att samla kraft. Jag ska snart kila över till Ylva och smida Budapest-planer. Life is good.

Inga kommentarer: